utworzony przez Cezary Nowicki | 31 October 2018 | Ocena: brak | Opublikowano w: Poszukiwanie pracy, Pozostałe

Każdego dnia bierzemy udział w różnego rodzaju projektach. Począwszy od tych najbardziej prozaicznych, gdzie planujemy zakup składników i gotowanie obiadu, po bardzo zaawansowane, jak zarządzanie budową budynku. Projekty mają różne oblicza i zalicza się do nich wszystko, co ma określony cel, termin, a prace mogą być podzielone na poszczególne etapy. Umiejętne zarządzanie projektami jest cenione w coraz większej liczbie przedsiębiorstw, ale jak stać się specjalistą w tej dziedzinie?

Oceń artykuł:
Brak ocen

Tutaj mamy do dyspozycji kilka rozwiązań. Przede wszystkim praktyka. Nic nas tak nie nauczy, jak stopniowe uczenie się na rzeczywistych projektach. Niestety nie każdy ma ten komfort. Raz, że trzeba znaleźć pracodawcę, który zaufa komuś będącemu na początku ścieżki kariery, a dwa, osoba przekazująca wiedzę sama musi mieć odpowiednie kompetencje. Na szczęście są jeszcze dwie inne opcje. Można zdecydować się na szkolenie z zarządzania projektami lub studia podyplomowe z tej samej tematyki. Obie propozycje mają swoje zalety, ale będą polecane innej grupie odbiorców, co wybrać?

Studia podyplomowe

Decydując się na studia podyplomowe, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że program musi być zgodny z wymogami oświaty. Jednak już sam przebieg nauki może być różny, w zależności od uczelni i tego, na co się będzie nastawiała. Jeśli wśród wykładowców będą osoby, które są praktykami w tej dziedzinie, będą umiały podawać wiele przykładów z własnego doświadczenia. Warsztaty będą dotyczyły rozwiązywania problemów, z którymi będzie można się zetknąć, więc słuchacze wiele skorzystają.

W przypadku wielu uczelni podejście jest inne – przekazać książkową wiedzę, zrealizować program, zaliczyć egzamin i wpuścić kolejną grupę. Wtedy studia podyplomowe to strata czasu i pieniędzy. Otrzymujemy dyplom i niewielkie umiejętności. Rozpoczęcie studiów jest dobre dla kogoś początkującego, kto w ogóle chce czegokolwiek się dowiedzieć, ale nie dla osób, które już pracują, mają jakąś wiedzę i chcą ją pogłębić.

Szkolenie z zarządzania projektami

Tutaj również wiele zależy od tego, z jaką instytucją podejmiemy współpracę, bo szkolenia z zarządzania projektami mogą być na różnym poziomie. Mają jednak tę zaletę, że prowadzą je osoby, które znają temat nie z książek, a ze swojego doświadczenia. Wielokrotnie można poruszyć trudne do rozwiązania kwestie i poziom wykracza poza to, co zawierają liczne tytuły książkowe. Szkolenie z zarządzania projektami jest wskazane dla wszystkich kierowników, którzy chcą zwiększyć efektywność i wydajność swoją i swojego zespołu. Jest to również dobre dla osób chcących poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę o praktyczne podpowiedzi.

Case study, doświadczony prowadzący i skoncentrowanie się jedynie na istotnych kwestiach, to gwarancja zdobycia wiadomości, które menedżerowie będą mogli wdrożyć w swoich firmach. Ponieważ w szkoleniach biorą udział osoby, które na co dzień pracują na stanowisku, gdzie umiejętności te są niezbędne, nawet między sobą uczestnicy mogą wymieniać się wieloma ciekawymi spostrzeżeniami.

Opublikowano w: Poszukiwanie pracy Pozostałe

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane.

TOP