Jak zostać copywriterem? – poradnik dla zainteresowanych
Wątpliwości, jak zostać copywriterem ma wiele osób wiążących swoją przyszłość z branżą reklamową lub wydawniczą. Na czym polega ten zawód i skąd bierze się jego wciąż rosnąca popularność? Zobaczmy.
Słowem w sedno
Copywriter jest osobą, która wymyśla i pisze slogany oraz wszelkiego rodzaju teksty reklamowe – pojawiające się w broszurach, ulotkach, na stronach internetowych, w audycjach radiowych oraz telewizyjnych. Wszystkie treści są pisane pod ścisłe wytyczne klienta lub koncepcji kreatywnej stworzonej na potrzeby konkretnej kampanii marketingowej. Copywriterzy znajdują zatrudnienie w agencjach reklamowych lub kreatywnych jak np. http://hands.pl/ a także agencjach SEO (pisanie tekstów pod działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych). Pracują również w wydawnictwach oraz jako freelancerzy, często wykonując zlecenia dla wszystkich podmiotów wymienionych wyżej.
Jak zostać copywriterem?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Copywriterami zostają absolwenci humanistycznych kierunków, od polonistyki, przez socjologię i politologię, kulturoznawstwo, historię sztuki, na rozmaitych filologiach kończąc. Zdarzają się również copywriterzy po kierunkach związanych stricte z marketingiem. Jednak nie rodzaj wykształcenia jest w tym zawodzie najbardziej istotny, a umiejętność sprawnego posługiwania się słowem. Aby dostać zlecenie lub zatrudnienie jako copywriter należy wykazać się łatwością tworzenia zróżnicowanych treści o wysokiej jakości. Dlatego, planując karierę w tej branży, warto zacząć od małych zleceń lub stażu w agencji marketingowej celem zdobycia doświadczenia. Zarówno język używany w agencjach, jak i ich specyfika pracy wymaga nabrania szlifu przed podjęciem prawdziwych wyzwań w tej dziedzinie.
Z tych przyczyn radzimy wszystkim zainteresowanym pracą copywritera odbyć jak największą ilości praktyk i pisać wiele tekstów – nawet jeśli potencjalny klient ich nie zaakceptuje, zostaną w portfolio, jako próbka naszych możliwości. Więcej informacji na temat tworzenia profesjonalnego portfolio oraz najczęściej popełnianych błędów można przeczytać tutaj-http://www.goldenline.pl/grupy/Media_i_dziennikarstwo/copywriters/portfolio-niedoswiadczonego-adepta-copywritingu,1879830/ . Istotna jest umiejętność sprawnego lawirowania między tematami – każde zlecenie wymaga dogłębnego zapoznania się z dziedziną, o której piszemy oraz dotychczas powstałych materiałów reklamowych w tym temacie. Jest to zatem praca dla osób kreatywnych i elastycznych, a także dobrze zorganizowanych.