Pozostałe

Czym jest współczynnik konwersji i jak go zwiększać

Digital marketing
Cezary Nowicki Cezary Nowicki
Ostatnia zmiana: 03 maja 2022

Założenie profesjonalnego sklepu internetowego to dopiero połowa drogi do sukcesu. Aby odnieść sukces w e-commerce zadbać należy również o profesjonalne pozycjonowanie. Dzięki optymalizacji współczynnika konwersji można zwiększyć liczbę potencjalnych klientów.

Współczynnik konwersji – co trzeba wiedzieć?

Współczynnik konwersji najprościej rzecz mówiąc precyzyjnie wyraża skuteczność danej strony, a dokładniej mówiąc skuteczność prowadzonej reklamy. Współczynnik w procentach ilustruje ile w rzeczywistości użytkowników wykonało pożądaną akcję. W dużej mierze to właśnie dzięki współczynnikowi konwersji jesteśmy w stanie dowiedzieć się ile procent użytkowników odwiedzając stronę kliknęło w reklamę i przekierowało się na stronę docelową. Konwersje można śledzić i analizować, dzięki czemu zyskuje się wartościowe informacje na temat zachowania klientów. Jak łatwo się domyślić im więcej danych posiadamy, tym łatwiej jest zwiększyć zyski w prowadzonym e-biznesie.

Jaki cel ma konwersja?

Cele konwersji jak łatwo się domyślić mogą być różne, a największy wpływ na nie ma tak naprawdę profil działalności danej firmy. W sklepach internetowych głównym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. W przypadku stron firmowych głównym celem może okazać się nakłonienie klienta do skorzystania z usług. Celem bardzo często jest również zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety, zarejestrowanie nowego konta, czy też powrócenie na stronę w niedalekiej przyszłości.

Jak zwiększyć CR?

Aby zwiększyć CR (współczynnik konwersji) w pierwszej kolejności należy zadbać o CRO (optymalizację konwersji). Mowa tutaj oczywiście o wszelkich działaniach na sklepie internetowych, które w krótkim i dłuższym okresie mają znacząco poprawić współczynnik konwersji. W pierwszej kolejności warto zadbać o odpowiedni wygląd witryny i wartościowe treści. Content powinien być dostosowany nie tylko do potrzeb potencjalnych klientów, ale również do wytycznych robotów Google. Szansę na poprawę konwersji zwiększa ruch organiczny, dlatego też tym bardziej warto zadbać o kompleksową optymalizację SEO. W ostatnim czasie ogromną rolę odgrywa szybkość ładowania strony oraz przystosowanie witryny do wszystkich urządzeń mobilnych. W przypadku sklepów online warto zadbać także o szyfrowanie danych. Zabezpieczone strony są zdecydowanie lepiej widziane przez wyszukiwarkę Google. Kluczem do sukcesu jest tak naprawdę to, aby przystosować serwis do konkretnej grupy docelowej. W tych i wielu innych zadaniach pomóc może doświadczona agencja SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.