Prezentowany wzór CV recepcjonistki cechuje się bogatym - pomimo stosunkowo młodego wieku kandydatki - doświadczeniem. Część doświadczenia została zdobyta jeszcze w trakcie studiów na kierunku pokrewnym do zawodu na jaki jest składana kandydatura. Jest to bardzo ważne i świadczy o umiejętności pogodzenia pracy i studiów, co jest zadaniem organizacyjnie bardzo trudnym i wymaga od kandydatki dużego samozapracia, determinacji i wytrwałości. Z uwagi na pracę z gośćmi i miłą aparycję podawaną jako jedno z wymagań przy aplikacji na standowisko recepcjonistki warto jest załączyć aktualną fotografię.

Dla recepcjonistki dostępny jest Wzór CV Wzór Listu motywacyjnego

Curriculum Vitae

Dane osobowe

Imię i nazwisko

Joanna Kowalska

Data urodzenia
Adres

ul. Miodowa 197/56 Warszawa

Telefon

501 XXX XXX

E-mail

joanna.kowalska@cvninja.pl

Wykształcenie

10.2012 - 05.2015

Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku - na kierunku Hotelarstwo

09.2009 - 06.2012

XIV LO im. Stanisława Staszica w Bydgoszczy

Doświadczenie zawodowe

03.2015 - 03.2016

Hotel Hipondyres - Recepcjonistka . Zakres obowiązków:

  • Odbieranie i ewidencja korespondencji
  • Rejestrowanie i przyjmowanie gości
  • Prowadzenie ewidencji pokoi
07.2014 - 02.2015

Hotel Hermes - Recepcjonistka . Zakres obowiązków:

  • Odbieranie i ewidencja korespondencji
  • Rejestrowanie i przyjmowanie gości
  • Prowadzenie ewidencji pokoi
06.2013 - 10.2013

Praktyki studenckie w Grecji (Pafos) - Recepcjonistka . Zakres obowiązków:

  • telefoniczna obsługa klientów
  • weryfikacja rejestracji internetowych

Kursy i szkolenia

  • kurs „Angielski w hotelarstwie”
  • Technika biurowa

Dodatkowe umiejętności

  • Język angielski – poziom C1 (potwierdzony certyfikatem)
  • Język niemiecki – poziom C1 (potwierdzony certyfikatem)
  • Prawo jazdy kategorii B

Zainteresowania

  • Podróże
  • Pływanie
  • Muzyka

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych, tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami.

Oceń artykuł:
Średnia: 3.75 / 5 (4 głosów)

Cechy i kompetencje recepcjonistki

  • Znajomość angielskiego w przypadku branży turystycznej, na stanowisku, które wymaga kontaktu z klientem / gościem jest zwykle wymagane. Jeśli kandydat zna także inne języki jego notowania rosną.
  • Wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, dobra prezencja i nienaganne maniery - zwykle wymagane w przypadku tego rodzaju stanowisk.
  • Gotowość do pracy zmianowej - zatrudnienie na stanowisku recepcjonisty wiąże się często z koniecznością pracy na zmianach nocnych, czyli w godzinach niestandardowych.
  • Cierpliwość - bywają zmiany (często nocne) na których niewiele się dzieje recepcjonistka musi wytrzymać czasem nawet kilkugodzinne okresy bezczynności.
  • Odpowiedzialność, umiejętność dobrej organizacji pracy.

Obowiązki recepcjonistki

  • Szybka i profesjonalna obsługa gości
  • Rejestrowanie, wystawianie kart pobytu, meldowanie i pobieranie opłat
  • Dokonywanie rezerwacji
  • Udzielanie informacji o ofercie
  • Prowadzenie ewidencji pokoi, nadzór nad ich utrzymaniem

Komentarze:

  1. niepelnosprawny,orgniepelnosprawny,org pisze:

    a gdzie do pobrania? jakiś plik .doc pdf lub inny, sadze , ze pliki bardziej sie ceni...

  2. AnkaAnka pisze:

    Miła aparycja staje się dosyć powszechnym wymogiem przy poszukiwaniu nowych pracowników mających ciągły kontakt z ludźmi. Oznacza to dla mnie, że jeśli ktoś wizualnie nie pasuje na stanowisko recepcjonistki lub jakiekolwiek inne, odpadnie na pierwszym etapie rekrutacji. Bądź też przegra z tymi osobami o podobnym doświadczeniu i wykształceniu, ale spełniającymi wymóg zadbanego wyglądu.

  3. DarioDario pisze:

    Odp. Miła aparycja to przede wszystkim zadbany wygląd, nie musi być klasyfikowany charakterystyką urody, która jest względna w zależności od oceniającego. Wymóg nie jest też uzależniony od wieku. Po prostu rekrutant spogląda na zdjęcie kandydata i ocenia, jakie wrażenie wywołuje na sobie dana osoba.

  4. MajkaMajka pisze:

    Wysyłałam CV na stanowisko recepcjonistki i raczej niechętnie się do mnie odzywano z propozycją rozmowy w cztery oczy, ponieważ nie miałam żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Język znam na poziomie komunikatywnym, więc nie miałabym problemów z przyjęciem gości zagranicznych. Podejrzewam, że pojawiły się aplikacje dziewczyn już mających za sobą pracę na recepcji albo tam, gdzie odbywał się kontakt z klientem. Recepcja to nie tylko biuro, ale i obsługa ludzi...

  5. Nie podamNie podam pisze:

    Jak dla mnie, to bardzo fajna praca. Reprezentuje się przed klientami cały hotel, ale ja nie czuję w tym względzie presji. Trochę papierkowej roboty, trochę komunikowania się z ludźmi... Ale to prawda, pierwszego lepszego CV nie wybiorą ze wszystkich nadesłanych. Stanowisko jednak nie jest bardzo powszechne i trzeba się wykazać na kilku płaszczyznach.

  6. AnonimAnonim pisze:

    Właśnie znajomość języka może być pewnym utrudnieniem. Widziałam ogłoszenie, w którym preferowano jednocześnie angielski i niemiecki. Recepcjonistka w hotelu musi przejść przez trochę większe wymagania niż w innych obiektach. Niemniej, dobrze, że można sobie uzmysłowić, co trzeba podciągnąć u nas do góry, żeby w końcu dostać wymarzoną posadę :).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane.

TOP