Płatności odroczone to prawdziwa zmora przedsiębiorców. Oczywiście, mają one swoje plusy i nie zawsze warto z nich rezygnować, jednak w wielu przypadkach problemem jest nie to, że na takie płatności się zgadzamy, ale to, że później w terminie nie mamy z czego zapłacić. W efekcie firmy opierają się na chwilowych pożyczkach…
Ryzyko zadłużenia
Problemem przy pożyczaniu na spłatę jest ryzyko wpadnięcia w długi. Oczywiście, wiadomo, że dana faktura będzie zapłacona przez klienta, jednak odsetki – zwłaszcza na dłuższą metę – pochłaniać mogą zbyt dużą część całości. Zwyczajnie nie opłaca się wykonywanie tego rodzaju działalności, tym bardziej, że zmienia ona status danej spółki czy przedsiębiorstwa w kontekście informacji kredytowej i zmniejsza wiarygodność.
Zamiast pożyczki, pieniądze z faktury
Dlatego idealnym rozwiązaniem jest sprawne finansowanie faktur. Jeśli jednak nie może tego zrobić klient – z tych czy innych względów – może to zrobić zewnętrzna firma e-faktoringowa, np. taka jak https://nfg.pl/. To rozwiązanie dużo wygodniejsze niż branie co chwila pożyczek, byle opłacić ZUS czy zapłacić pensje pracownikom. Dzięki temu płynność firmy nigdy nie jest zachwiana, a korzystność takiego rozwiązania sprawia, że firma może się rozwijać, zamiast trwać w stagnacji.
Łatwy dostęp do szybkich rozwiązań
Brak regularnych wpływów z faktur, w wyniku odroczenia płatności przez klientów, jest niezwykle niekorzystna dla firm, które mają aktywny, wysoki kredyt w banku. Wówczas nie tylko zdolności finansowe przedsiębiorstwa spadają, ale także staje się ona nieatrakcyjna dla innych. Dlatego rozwiązania, takie jak te, proponowane np. przez https://nfg.pl/ są korzystne także z punktu widzenia szybkiego rozwoju. Ale nie tylko. Pieniądze na koncie, formalności przez Internet, szybko i bez komplikacji.
Zawsze zgodnie z rozwojem firmy
A do tego jest to elastyczne dopasowanie się do warunków rynkowych, swoista niezależność oraz – co ważne – bycie gotowym na rozwój firmy. Tylko w ten sposób można bowiem dbać o interesy własne i podtrzymywać dobre relacje z klientami. Być atrakcyjnym dla każdego na rynku.