Poniżej znajduje się przykładowy wzór CV na stanowisko sekretarki / asystentki. Warto zwrócić uwagę, że wymagania pracodawców związane z tym stanowiskiem są zazwyczaj bardzo podobne, aczkolwiek pojawiają się pewne różnice np. w wymaganej znajomości języków obcych czy dodatkowych kursach związanych ze specyfiką pracy w konkretnej branży.

W poniższym CV zwraca uwagę wysokie wykształcenie oraz doświadczenie na stanowisku sekretarki w firmach z różnych branż. Wymienione we wzorze CV zadania wykonywane w kolejnych zakładach pracy dają powód do stwierdzenia, że aplikująca osoba wie dobrze jak działa sekretariat oraz jakie umiejętności są konieczne do wykonywania tego zawodu. Długotrwałe doświadczenie zawodowe powinno zwrócić uwagę osoby rekrutującej i podziałać na korzyść aplikującego.

Dla sekretarki / asystentki dostępny jest Wzór CV Wzór Listu motywacyjnego

Curriculum Vitae

Dane osobowe

Imię i nazwisko

Anna Nowak

Adres

ul. Miła 35​ Poznań

Telefon

123 456 789

E-mail

anna@q-mail.win

Wykształcenie

2010-2011

Podyplomowe Studia Pozyskiwania I Rozliczania Funduszy Unijnych WSB w Poznaniu

1999 -2003

Uniwersytet Warszawski Wydział Prawa i Administracji

1995-1999

V Liceum Ogólnokształcące im. K. Potockiej

Doświadczenie zawodowe

2004 - obecnie

Sekretarka – Krakers Sp. z o.o.

  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania biura
  • koordynowanie obiegu korespondencji
  • odbieranie i łączenie rozmów telefonicznych
  • organizacja wyjazdów służbowych
  • załatwianie spraw urzędowych
II 2004 – IX 2004

Sekretarka – Biuro Podróży Oaza

  • obsługa sekretariatu i urządzeń biurowych
  • piecza nad obiegiem korespondencji
  • przygotowywanie ofert handlowych
  • ustalanie terminarza spotkań
IX 2003 - XI 2003

Sekretarka – Recepcjonistka Hotel ELTEK Sp. z o.o.

  • ewidencja gości i pracowników
  • zarządzanie korespondencją elektroniczną
  • wprowadzanie dokumentów do systemu komputerowego
  • nadawanie, przyjmowanie i monitorowanie przesyłek kurierskich
  • zarządzanie sekretariatem

Kursy i szkolenia

2015

Kurs Podstawy Księgowości

2011

Szkolenie z zakresu Efektywnych Negocjacji w Biznesie

Dodatkowe umiejętności

Obsługa programów komputerowych (MS Office, Word, Excel)

Cechy charakteru

pracowitość, sumienność i dokładność dobra organizacji pracy, szybkie podejmowanie decyzji oraz łatwe przyswajanie nowej wiedzy

Zainteresowania

Literatura polska, taniec współczesny, haft i malarstwo

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych, tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami.

Oceń artykuł:
Średnia: 5.00 / 5 (4 głosów)

Asystentka czy sekretarka?

Na pierwszy rzut oka ciężko jest wskazać różnicę między asystentką a sekretarką. Zwykle zawód asystentki jest bardziej wymagający, a zakres obowiązków większy, większa jest także odpowiedzialność. Nie mniej jednak zarówno w ogłoszeniach o pracę oraz na realnym rynku pracy widać, że te różnice się zacierają, a nazwy stanowisk używane są wymiennie. Dlatego włanie zarówno wzór CV, cechy i umiejętnoci oraz zakres obowiązków przedstawiamy łącznie dla asystentki i sekretarki.

Cechy i kompetencje wymagane na stanowisku sekretarki / asystentki

Podczas tworzenia CV sekretarki zwróć uwagę na poniższe wymagania stawiane dla osób na tym stanowisku. Jeśli dotyczą Ciebie koniecznie się nimi pochwal:

  • Wysoka kultura osobista,
  • Komunikatywność,
  • Wykształcenie średnie lub wyższe. MIle widizane kierunki związane z administracją prawem i ekonomią,
  • Znajomość języków obcych - przynajmniej języka angielskiego,
  • Znajdomośc urządzeń biurowych,
  • Bardzo dobra znajomość pakietów biurowych, mile widziane potwierdzenie certyfikatami i kursami,
  • Umiejętność redagowania pism, wiadomości e-mail,
  • Dobra organizacja pracy.

Obowiązki sekretarki

Jeśli zostaniesz przyjęta na stanowisko sekretarki prawdopodobnie będziesz wykonywać część z poniższych obowiązków:

  • Prowadzenie biura lub sekretariatu
  • Sporządzanie i redagowanie pism
  • Obsługa poczty tradycyjnej (przyjmowanie i segregowanie korespondencji oraz przygotowanie do wysyłki)
  • Obsługa poczty elektronicznej
  • Czynności biurowe (kopiowanie, drukowanie pism)
  • Umawianie i przyjmowanie gości, umawianie spotkań
  • Organizowanie i prowadzenie terminarza spotkań
  • Obsługa przychodzących i wychodzących połączeń telefonicznych, łączenie rozmów
  • Organizacja spotkań i wyjazdów służbowych, konferencji, zebrań, szkoleń itp.
  • Sporządzanie protokołów, raportów i innych materiałów
  • Dbanie o właściwe zaopatrzenie biura (artykuły biurowe, spożywcze itp.)

Aby napisać dobre CV sekretarki wbrew pozorom należy poświęcić bardzo dużo czasu. Mamy nadzieję, że powyższy wzór CV Ci w tym pomoże. Zebrane informacje możesz wykorzystac aplikując równieź na stanowisko asystentki.

Komentarze:

  1. DagmaraDagmara pisze:

    Dokładnie, asystentka czy sekretarka to w ogłoszeniach rzeczywiście jedno i to samo. Już dawno tpojęcia się zatarły. Trzeba po prostu patrzeć na wymieniony w ogłoszeniu o pracę zakres obowiązków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane.

TOP