Gotowy wzór CV sekretarki - przykład do pobrania
Poniżej znajduje się przykładowy wzór CV na stanowisko sekretarki / asystentki. Warto zwrócić uwagę, że wymagania pracodawców związane z tym stanowiskiem są zazwyczaj bardzo podobne, aczkolwiek pojawiają się pewne różnice np. w wymaganej znajomości języków obcych czy dodatkowych kursach związanych ze specyfiką pracy w konkretnej branży.
W poniższym CV zwraca uwagę wysokie wykształcenie oraz doświadczenie na stanowisku sekretarki w firmach z różnych branż. Wymienione we wzorze CV zadania wykonywane w kolejnych zakładach pracy dają powód do stwierdzenia, że aplikująca osoba wie dobrze jak działa sekretariat oraz jakie umiejętności są konieczne do wykonywania tego zawodu. Długotrwałe doświadczenie zawodowe powinno zwrócić uwagę osoby rekrutującej i podziałać na korzyść aplikującego.
Wzór CV
Wzór listu motywacyjnegoCurriculum Vitae
Dane osobowe
Wykształcenie
Podyplomowe Studia Pozyskiwania I Rozliczania Funduszy Unijnych WSB w Poznaniu
Uniwersytet Warszawski Wydział Prawa i Administracji
V Liceum Ogólnokształcące im. K. Potockiej
Doświadczenie zawodowe
Sekretarka – Krakers Sp. z o.o.
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania biura
- koordynowanie obiegu korespondencji
- odbieranie i łączenie rozmów telefonicznych
- organizacja wyjazdów służbowych
- załatwianie spraw urzędowych
Sekretarka – Biuro Podróży Oaza
- obsługa sekretariatu i urządzeń biurowych
- piecza nad obiegiem korespondencji
- przygotowywanie ofert handlowych
- ustalanie terminarza spotkań
Sekretarka – Recepcjonistka Hotel ELTEK Sp. z o.o.
- ewidencja gości i pracowników
- zarządzanie korespondencją elektroniczną
- wprowadzanie dokumentów do systemu komputerowego
- nadawanie, przyjmowanie i monitorowanie przesyłek
kurierskich - zarządzanie sekretariatem
Kursy i szkolenia
Kurs Podstawy Księgowości
Szkolenie z zakresu Efektywnych Negocjacji w Biznesie
Dodatkowe umiejętności
Obsługa programów komputerowych (MS Office, Word, Excel)
Cechy charakteru
pracowitość, sumienność i dokładność dobra organizacji pracy, szybkie podejmowanie decyzji oraz łatwe
przyswajanie nowej wiedzy
Zainteresowania
Literatura polska, taniec współczesny, haft i malarstwo
Asystentka czy sekretarka?
Na pierwszy rzut oka ciężko jest wskazać różnicę między asystentką a sekretarką. Zwykle zawód asystentki jest bardziej wymagający, a zakres obowiązków większy, większa jest także odpowiedzialność. Nie mniej jednak zarówno w ogłoszeniach o pracę oraz na realnym rynku pracy widać, że te różnice się zacierają, a nazwy stanowisk używane są wymiennie. Dlatego włanie zarówno wzór CV, cechy i umiejętnoci oraz zakres obowiązków przedstawiamy łącznie dla asystentki i sekretarki.
Cechy i kompetencje wymagane na stanowisku sekretarki / asystentki
Podczas tworzenia CV sekretarki zwróć uwagę na poniższe wymagania stawiane dla osób na tym stanowisku. Jeśli dotyczą Ciebie koniecznie się nimi pochwal:
- Wysoka kultura osobista,
- Komunikatywność,
- Wykształcenie średnie lub wyższe. MIle widizane kierunki związane z administracją prawem i ekonomią,
- Znajomość języków obcych - przynajmniej języka angielskiego,
- Znajdomośc urządzeń biurowych,
- Bardzo dobra znajomość pakietów biurowych, mile widziane potwierdzenie certyfikatami i kursami,
- Umiejętność redagowania pism, wiadomości e-mail,
- Dobra organizacja pracy.
Obowiązki sekretarki
Jeśli zostaniesz przyjęta na stanowisko sekretarki prawdopodobnie będziesz wykonywać część z poniższych obowiązków:
- Prowadzenie biura lub sekretariatu
- Sporządzanie i redagowanie pism
- Obsługa poczty tradycyjnej (przyjmowanie i segregowanie korespondencji oraz przygotowanie do wysyłki)
- Obsługa poczty elektronicznej
- Czynności biurowe (kopiowanie, drukowanie pism)
- Umawianie i przyjmowanie gości, umawianie spotkań
- Organizowanie i prowadzenie terminarza spotkań
- Obsługa przychodzących i wychodzących połączeń telefonicznych, łączenie rozmów
- Organizacja spotkań i wyjazdów służbowych, konferencji, zebrań, szkoleń itp.
- Sporządzanie protokołów, raportów i innych materiałów
- Dbanie o właściwe zaopatrzenie biura (artykuły biurowe, spożywcze itp.)
Aby napisać dobre CV sekretarki wbrew pozorom należy poświęcić bardzo dużo czasu. Mamy nadzieję, że powyższy wzór CV Ci w tym pomoże. Zebrane informacje możesz wykorzystac aplikując równieź na stanowisko asystentki.
Dokładnie, asystentka czy sekretarka to w ogłoszeniach rzeczywiście jedno i to samo. Już dawno tpojęcia się zatarły. Trzeba po prostu patrzeć na wymieniony w ogłoszeniu o pracę zakres obowiązków.