Przedstawiciel handlowy - wzór listu motywacyjnego do pobrania
Prosty Wzór Listu motywacyjnego przedstawiciela handlowego (często zwanego specjalistą ds. klienta lub handlowcem). W podanym wzorze kandydat stara się eksponować zarówno swoje wykształcenie (marketing i zarządzanie), jak i doświadczenie zawodowe. Nieco uwagi poświęca także swojej osobowości i cechom przydatnym na stanowisku jakim jest przedstawiciel handlowy. Mamy nadzieję, że poniższy wzór listu będzie dla Ciebie pomocny.
Wzór listu motywacyjnego
tel:
e-mail:
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na ogłoszenie o numerze referencyjnym X/YZ dla Przedstawiciela Handlowego zamieszczone w serwisie rekrutacyjnym Pracowy.pl, zgłaszam swoją kandydaturę na stanowisko pracy w firmie XYZ S.A.
Moja dotychczasowa kariera zawodowa związana jest ze sprzedażą bezpośrednią dla klientów indywidualnych. Pracowałem przez trzy lata jako przedstawiciel regionalny w firmie XYZ SP. ZO.O., w której zajmowałam się pozyskiwaniem nowych partnerów, sprzedażą produktów oferowanych przez firmę oraz opieką nad klientami na powierzonym terenie. Dzięki aktywnemu udziału w sprzedaży i w akcjach promocyjno-handlowych, wartość towarów sprzedawanych w moim regionie wzrosła dwukrotnie.
Wykształcenie z zakresu marketingu i zarządzania, które zdobyłem na Uniwersytecie Warszawskim, pomogło mi uzyskać najlepsze wyniki w sprzedaży bezpośredniej w regionie. Po studiach odrobiłem staż w firmie handlowej XYZ S.A, gdzie zajmowałem się obsługą klienta oraz ukończyłem trzydziestogodzinny kurs z nowoczesnych technik sprzedaży. Ponadto znam język angielski w stopniu pozwalającym na prowadzenie rozmów handlowych.
Praca na wyżej wymienionym stanowisku jest zgodna z moją osobowością. Jestem zawsze zaangażowany w powierzone mi zadania, potrafię pracować pod presją czasu i z determinacją dążyć do celu. Jestem w pełni dyspozycyjny, lubię duże wyzwania związane z pozyskiwaniem klientów. Posiadam wysoką kulturę osobistą, dzięki czemu z łatwością zdobywam zaufanie w sprzedaży.
Jeżeli moje doświadczenie w sprzedaży oraz kompetencje wzbudziły Państwa zainteresowanie, to z przyjemnością zaprezentuję się bliżej na rozmowie rekrutacyjnej. Do listu motywacyjnego dołączam swój życiorys oraz referencje, które są świadectwem mojego czteroletniego doświadczenia w sprzedaży bezpośredniej.
Mamy nadzieję, że poniższy wzór listu będzie dla Ciebie pomocny i ułatwi Ci pisanie własnego dokumentu.
Wydaje mi się, że mając wcześniej do czynienia z pracą przedstawiciela handlowego, można umieścić sporo informacji w liście motywacyjnym. A ci lepsi pewnie i jakimiś odznaczeniami lub wyróżnieniami. jednym słowem, jest co opisywać, a na tej podstawie da się określić, w którą stronę najlepiej poradzi sobie świeża osoba.
Skoro przedstawiciel handlowy, to pewnie potrafi sprzedać samego siebie w rozpisce swoich osiągnięć zawodowych 😀 O to w tym wszystkim chodzi, aby rekruter był zauroczony kandydatem. To jak dobór partnera – każdy się pręży i stara przypodobać najbardziej, ale tylko jeden osobnik zostanie doceniony najbardziej. Z wyjątkiem rekrutacji na kilka wakatów 😛
Dziedzina potrzebna na te czasy, więc i nigdy nie wiadomo, kiedy człowiek sam dołączy do grona przedstawicieli. Jak ktoś ma sporo charyzmy, to chyba nigdzie indziej (z wyjątkiem telewizji :P) nie da upustu swojej energii. Przy takiej profesji to i jest co wpisać do listu, a co do osobowości, to nawet bez jej podania w dokumencie wiadomo, jakim człowiekiem jest zgłoszony kandydat.
Praca dla tych, którzy lubią sprzedawać i potrafią oczarować klienta. Ja, niestety, kiedy słyszę brak zainteresowania, odchodzę. Tu jednak trzeba przekonać osobę po drugiej stronie łącza, że jednak przyda mu się oferowany towar albo usługa. Słyszałam o przypadku, że klient najpierw agresywnie potraktował przedstawiciela firmy, a niedługo potem kupił od niego tablet. Taka złożona jest ludzka psychika 🙂
Przepracowałem w takiej branży kilka lat, dopóki nie dostałem własnego biura i innych obowiązków. Można się w niej sporo nauczyć i potrenować przed rozpoczęciem własnej działalności. Sprzedaż to dziedzina przydatna na każdym kroku. Zwłaszcza wtedy, kiedy trzeba poszukać dla siebie szerszy rynek targetu.